MIZEN BLUE ~SHO~ RADEN ORI × ARLNATA

MIZEN COLLECTION Vo.1 MIZEN BLUE ~SHO~

MIZEN is a project that creates a luxury brand by putting craftsmen at the forefront
with the theme of "Transforming Tranditional Craftsmanship Into Timeless Luxury".

By adjusting these traditional craftsmanship to meet the needs of modern living and sharing them with the world,
MIZEN aims to increase the importance of skilled workers and improve the long-term potential of their industries.

In Septemper 2023, MIZEN will collaborate with RADEN-ori, from Kyoto Prefecture, Kotango City.
It will be directed by ARLNATA, a brand that creates collections using luxury Tsumugi,
lead by former HERMÈS designer Shunsuke Teranishi.

MIZEN will also be presenting a new collection for this project. These pieces are tailored using
MIZEN Project Vol.1, a signature design called "MIZEN BLUE 勝~SHO~(VICTORY)" ,
Mother of Pearl Textile ~"Nishiki Raden-ori Yabane Monyou "( 錦地螺鈿織 矢羽根文様)
The Brocade Raden Weave Yabane Pattern.

COLLECTION

JJPS

V-NECK OBI LAYERD JUMP SUIT / WOMEN

RADEN-ORI NISHIKI YABANE MONYOU
(MOTHER OF PEARL BROCADE TEXTILE)

NISHIKI RADEN-ORI YABANE MONYOU L
(MOTHER OF PEARL BROCADE TEXTILE)

A jumpsuit characterized by a pattern in which a single 32 cm wide obi runs
from the front to the back of the body and neckline. The hem of the pants also uses obi fabric,
horizontally swapped, and accented with MIZEN's original lace tape woven
with lamé threads at the edge of the obi, making it suitable for special occasions.

RADEN ORI ORIGINAL
MIZEN BLUE ~SHO~

RADEN ORI 

"Imagine weaving seashells into fabric." In the 1970s, Tango textile merchant Katsuichiro Tamitani,
captivated by the shimmer of the sea in seashells, made this a reality after about two years of research.

Raden, where 'ra' stands for seashell and 'den' denotes craftsmanship,
has developed in Japan as a lacquer decoration and established as a technique in maki-e.
This "Raden" and the traditional textile technique "Hikihaku" were merged to create the new technology of "Raden Ori".

This technique involves pasting thinly sliced seashells onto washi paper,
cutting them into thin strips, and weaving them as weft threads. Breaking conventional concepts,
Raden Ori expresses the sea's shimmer through a flexible textile.

MIZEN

「余白を楽しむプロジェクト」
A Project to Interpret the Unseen

MIZENは 目に映る美しさの奥に広がる産地の風土や歴史 職人の技術 そして生き様といった『余白』こそが我々の作品の本質的な価値であると考えています。
現代のファッションは 瞬間的で視覚的な刺激が重視されるがあまり過度なスピードが求められています。
その加速された消費の世界では本来時間をかけて丁寧に仕上げられるべき手仕事が評価の舞台にすら立つことができません。
伝統技術の衰退は我々一人ひとりが無自覚に求めている『欲望の速度』によって引き起こされているのです。
だからこそ私たちはそのスピードを緩めたときに見えてくる新鮮で豊かな世界を作品を通じて提示したいと考えています。
MIZENが目指す道は現代の流れに逆行する 静的で悠然とした美の在り方への挑戦かもしれません。
しかし日本にはかつて「余白を楽しむ」という価値観が確かに存在していましたそれはものの奥に潜む物語や気配を自ら感じ取り想像し心を満たす行為であり日本人が長い歴史の中で培ってきた美意識でもあります。
私たちは 現代の人々が忘れかけているこの感性を日本各地に点在する伝統技術とともに再び呼び覚まし世界へと届けていきたいと考えています。
そしてその余白に自ら気づき 埋めていく過程に喜びや幸せを感じられることこそが物質的経済的なラグジュアリーとは異なる精神的な新たなラグジュアリーの在り方だと信じています。
MIZENは「余白を楽しむプロジェクト」として日本の伝統技術を「ブランド」として昇華させるために職人たちの手仕事とその奥に眠る物語を洋服という形にのせ新たなラグジュアリーの可能性を問い続けていきます。